Cercar

Sue Grafton





Vaig començar a llegir la col·lecció Abecedario del Crimen o Serie Detective Kinsey Millhone de Sue Grafton  (publicada per Tusquets en la seva col·lecció Andanzas) fa més de 20 anys, quan estudiava a la Facultat de Biblioteconomia. Una companya m'havia parlat d'un llibre (A de Adulterio), una novel·la detectivesca que conjugava l'acció pròpia d'una novel·la d'aquest tipus amb les peripècies vitals de la protagonista.

Vaig devorar el primer llibre, i vaig continuar devorant fins que em vaig sincronitzar amb l'autora, és a dir, fins a l'últim llibre publicat per Tusquets, que seria cap a meitat de l'abecedari. La Kinsey es va convertir en un personatge entranyable, amb els seus "emparedados de mantequilla de cacahuete con pepinillos", el seu vestit negre multiús, la seva relació amb el seu veí William, la seva relació amor-odi amb els plats hongaresos de la Rosie, el seu caràcter absolutament fidel als seus principis...

A partir d'aleshores vaig haver d'esperar pacientment la publicació de cada nova lletra de l'Abecedari per a conèixer els nous casos de la Kinsey i reconec que m'he perdut la lectura d'algun, però l'altre dia va caure a les meves mans V de Venganza, el final d'aquesta sèrie memorable i, com no podia ser d'una altra manera, me l'he polit en un tres i no res. M'ha encantat retrobar-me amb la Kinsey i les seves frases memorables ("Que conste que soy muy partidaria de perdonar, siempre que primero me den la oportunidad de vengarme"), però m'ha quedat un regust amarg per saber que aqui acaba una aventura que va començar la Sue Grafton ja fa molts anys per a superar el seu divorci. Això sí, sempre podem rellegir (en el meu cas) o llegir de nou (aquells que encara no ho hàgiu fet), perquè com diu la Kinsey (o la Sue Grafton...) "Todas las historias tienen un epílogo. ¿Cómo podría ser de otro modo? La vida no se presenta en paquetes envueltos con esmero y adornados con un bonito lazo"



La Rosa Fusté ja va recomanar un dels llibres de la sèrie al nostre Canal Youtube:





I si sou molt fans no us perdeu KINSEY Y YO, 9 casos més de la Kinsey i una petita part autobiogràfica de l'autora.





ROSANA ANDREU








Share/Bookmark