Cercar

Et recomanem



D'entre totes les novetats que trobareu aquest novembre n'hem seleccionat algunes que us anirem presentant cada dimecres. En totes, tant en ficció com en assaig, les dones són protagonistes.  Esperem que la proposta us agradi.


Es diu Mary, té els cabells de color de llet i una cama esguerrada. A casa seva, a l’Anglaterra rural del 1830, treballa de sol a sol al costat de la mare i les seves tres germanes. S’estima molt l’avi i viu sotmesa al pare, com la resta de la família. Amb només catorze anys, ha de deixar la granja per anar a servir a casa del vicari. Ni s’imagina com està a punt de canviar-li la vida.

“Vaig acostar-me als llibres i vaig agafar-ne un, vaig sostenir-lo a la mà i vaig mirar-ne la tapa i llavors el vaig obrir amb molta cura i hi havia pàgines amb un paper molt fi a sobre per protegir els dibuixos però vaig mirar les paraules i em vaig adonar que podia desxifrar-les totes i vaig començar a passar les pàgines per assegurar-me’n però podia llegir-ho tot i que anava lenta. I allà on hi havia hagut un galimaties de línies negres ara hi havia lletres. I paraules. I frases.” Pàg. 172


Share/Bookmark