Cercar

LlibreTast


Dintre del projecte "Biblioteques amb D.O." us oferim LlibreTast, un recull de textos literaris en què es parla de vi.




MONSÓ, Imma. No se sap mai. Barcelona: Edicions 62, 1996


“Feia molta estona que la mirava sense veure-la, fins que de sobte m’hi vaig fixar: esvelta i tibada, coberta de pols, romania dreta sota un vell safareig inservible. Em va semblar plena, i aquest detall em cridà l’atenció; perquè, si era plena, el seu lloc era al celler, just a la sala contigua. Esbrinar-ho era ben fàcil. Però jo estava assegut. A més, estava de vacances. I, durant les vacances, em resistia en principi a qualsevol mena de tràfec, ni que fos tan petit com l’esforç que suposava desenganxar-me del fresc esglaó i caminar els tres metres que em separaven de l’objectiu...


MOLINER, Empar. La col·laboradora. Barcelona: Columna, 2012

“Un somelier, vincladís per contracte, duia una ampolla de vi australià en un estoig. Va obrir-la, va tastar-la i va servir. Va esperar-se fins que un dels homes, en Xavier Pratdesava, va sacsejar la copa, va ensumar i va tastar. Aquest era allargassat i duia un bigoti i una barba que el feien semblar un cardenal corru`te, una mena de familiar incestuós dels borja que d’un moment a l’altre trauria un flasconet de verí de la màniga porpra amb intencions perverses. Quan tastava el vi no estava per a res més...


Share/Bookmark