Cercar

Infantils recomanats


LACOMBE, Benjamin. Ondina. [Barcelona] : Baula, 2012. I2 BAU

El darrer àlbum de Benjamin Lacombe està dedicat a una dona d’aigua, una ondina, d’aquelles que han inspirat llegendes i que en la tradició catalana viuen als gorgs més amagats de les nostres muntanyes. Elles són diferents de les sirenes, no tenen cua de peix, el seu aspecte és totalment humà però només viuen a l’aigua dolça. Ambdues comparteixen però la fascinació que inspiren en els homes que les veuen.

La història comença quan el cavaller Hans de Ringstetten s’endinsa al Bosc negre en resposta al repte d’una dama anomenada Úrsula. Allí mig mort de fred i de por es troba amb uns avis que l’acullen a la seva cabana i coneix a Ondina:

Era d’una bellesa tan delicada que els seus trets fins es desdibuixaven en l’esclat de la seva pell. Els llargs cabells rogencs li flamejaven sobre les espatlles formant elegants ondulacions. El cavaller va quedar bocabadat.


Una tempesta deixa la cabana aïllada i mentre esperen que baixin les aigües el cavaller i l’Ondina s’enamoren. Ell li demana que marxin plegats però abans ella l’avisa que: Has de saber que sóc un esperit de les aigües, un d’aquells personatges que surten als contes meravellosos que tant esglaien les criatures. Vaig néixer sense consciència ni remordiments. Des que tinc memòria, que el meu somni ha estat tenir una ànima. I una vella llegenda assegura que si una criatura de les aigües aconsegueix l’amor d’un home, rep amb ell una ànima immortal. Ha estat el meu poble qui t’ha dut fins a mi... Però aquesta ànima que tant he volgut ara em pesa molt, i sé que em moriria de pena si em deixessis.

Finalment marxen plegats i comença una època de felicitat. Penseu que seran feliços per sempre?

Us el recomano perquè ja sabeu que Benjamin Lacombe és un il·lustrador que m’enamora i en aquesta història trobo que està especialment brillant. L’edició de Baula ha posat molta cura en tots els detalls, des de les guardes de color blau i amb uns dibuixos d’ones que es van transformant en una noia al joc de transparències i superposicions de fulls de les diverses il·lustracions que donen vida a Ondina i el seu món aquàtic. Finalment qui es pot resistir a una història protagonitzada per una dona d’aigua i amb la presentació d'una joia! (jo ja me'l vaig demanar per sant Jordi...)

Més informació a:


Share/Bookmark