Cercar

Recomanats




Fa uns dies he acabat de llegir “Todo esto te daré”, de Dolores Redondo, últim premi Planeta. La veritat és que no acostumo a llegir aquest tipus de premis,  però com és de novel·la d’intriga no ho he pogut evitar i m’he endinsat en la seva  lectura que vull compartir amb vosaltres.

El protagonista del llibre és Manuel, un escriptor famós que viatja fins a Galícia, quan li comuniquen la mort del seu home, Álvaro. A partir d’aquest moment comença a descobrir la doble vida que portava la seva parella, i s’inicia una investigació extraoficial. Va ser un accident o un assassinat? Manuel, amb Nogueira, guàrdia civil retirat i Lucas, sacerdot amic de la família intentaran arribar a la veritat. Dins l’escenari de la Ribera Sacra el protagonista coneixerà a la noble família política acostumada als privilegis, amb uns secrets que poc a poc aniran sortint a la llum. 

A mesura que anava avançant en la lectura veia com sorgien trets que em recordaven les obres anteriors de l’autora. Així, si abans tenia un protagonisme especial La vall del Baztan, ara també el paisatge cobra importància, però en aquest cas anem a Galícia, a la Ribera Sacra. Com abans, la natura que envolta al protagonista i la gent senzilla que viu en harmonia amb ella cobren vida a la novel·la i són com a aigua termal que dóna pau al protagonista. La importància de la figura infantil, en aquest llibre gira al voltant del nebot, que també aporta aquell toc espiritual o màgic que marca la trilogia.   La sensació del drama que persegueix als personatges, i el toc moltes vegades intimista es manté en aquesta obra.

Un altre fet que m’ha cridat l’atenció és la visió de la creació artística, en aquest cas, literària, com a culminació del dolor. Manuel, el protagonista, mentre va avançant a la investigació va escrivint la novel·la “La bona novel·la”, que sorgeix del canvi personal i el patiment.

En la meva opinió com a àvida lectora, la trama m'ha enganxat i la veritat és que he estat fins al final en suspens sense saber qui era el dolent, per això malgrat algunes crítiques pejoratives que he vist jo matreveixo a recomanar-lo perquè estic més que segura que a molts de vosaltres us encantarà


Rosana Villagrasa Andrés



Share/Bookmark