Cercar

Infantils recomanats


CANALS, Maria. Passatgers al tren! Barcelona: Salvatella, 2017.I Cos humà

Aquest àlbum forma part del projecte “Educació mindfulness” que fa arribar a nens, joves i adults l’aprenentatge de mindfulness o consciència plena –pràctica que genera serenitat i promou la regulació emocional-. Així doncs el conte ens proposa un exercici, inspirat en la meditació, per a l’hora d’anar a dormir i per a portar a la pràctica entre pares i fills.  Tant a l’inici com al final trobareu unes pautes i explicacions que us poden ser d’utilitat.

M’ha agradat aquesta proposta que presenta un viatge de coneixement cap al propi cos i a la vegada calma i relaxa. Trobo que cada cop és més necessari trobar espais de calma i de coneixement ja que estem envoltats d’estímuls i de brogit. Encara que el format sigui com d’àlbum infantil i s’adreci a pares i fills, trobo que pot ser útil per a totes les edats.

Pugem al tren? Ja ens estan cridant...


DÍAZ, Raquel. Jo vaig amb mi. Barcelona : Thule, 2017. MARES I PARES I1 THU

Àlbum il·lustrat protagonitzat per una nena, de qui no arribem a saber el nom, però que ja a la primera pàgina ens fa saber que li agrada un nen de nom Martí. Aquest nen mai no se la mira i els amics de la protagonista li van donant consells per tal d’aconseguir que el Martí se la miri: que no es reculli els cabells, que es tregui les ulleres, que esborri el seu somriure, que no canti cançons, etc. Finalment el Martí se la mira però la nostra nena ha perdut tot allò que la feia única i especial.

“I sense les cues.
I sense les ulleres.
I sense el meu somriure.
I sense les meves cançonetes.
I sense les meve pigues.
I sense les meves paraules.

I en Martí m’ha mirat!
Crec que m’ha fet un somriure!
En Martí m’ha vist!

Però ara sóc jo la que no em veig...”

M’ha agradat molt aquest llibre i us el recomano moltíssim. És un llibre senzill –aparentment- i molt fàcil de llegir i d’explicar. El seu text breu, amb frases repetides, fan que els infants de seguida siguin capaços de repetir-ne algunes frases i per tant si en feu una lectura en veu alta s’hi poden incorporar amb la frase memoritzada. Té a més unes il·lustracions vistoses, plenes de força i de color que ajuden a entendre la història i reforcen el missatge del text.

És un llibre ideal també com a eina educativa ja que a través de la seva lectura podem treballar conceptes com l’autoestima o la diferència. No us el perdeu, estic segura que us encantarà, paraula de bibliotecària!

Rosa Ma Fusté


Share/Bookmark