Cercar

LlibreTast



Dintre del projecte "Biblioteques amb D.O." us oferim LlibreTast, un recull de textos literaris en què es parla de vi.



TRILLAS MORERA, Marta: Manto negre. Barcelona: Meteora, 2016


“Vaig agafar la copa. Sense remoure el vi i amb el nas a dins vaig aspirar. Aromes de taronger, cítrics i prunes van impregnar-me els sentits. Removent suaument el líquid, vaig inclinar la copa sobre el tovalló blanquíssim prestant atenció a la intensitat i a la tonalitat del vi...Seguint amb el tast, vaig separar els llavis i vaig fer un glop. La punta de la llengua va percebre el gust dolç del raïm, segurament de fruita assecada al sol, immediatament els àcids en els laterals de la llengua. El vi, ja calent a la boca, desprenia aromes d’espècies, una cosa insuperable. Finalment, un cop el vaig tenir coll avall, vaig assaborir-ne l’estructura i la carnositat. El retrogust era consistent, potent i llarg a la boca..” 



“Vaig caminar per aquells passadissos terrosos i estrets. Envoltada de ceps verds vaig assaborir la dolçor de l’aire. El zum-zum dels insectes feia estiu. Les flors ja havien donat els seus fruits verds saturats de clorofil·la. La meva intenció era esperar a principis de juliol per començar la neteja de la vinya, podant els plançons més llargs i, en funció de l’abundància de fulles, fer una aclarida dels penjolls més joves per limitar-ne el rendiment.”




Share/Bookmark