Cercar

Infantils recomanats


HOMS, Núria. Kazimir, on ets? Barcelona: Barcanova, 2018. I2 BAR

En Boris Kartoff és un pintor que cansat del fred del seu país arriba a Barcelona on la senyora Victòria, una venedora de llegums, li lloga la seva rebotiga. Allí pinta quadres on retrata, de memòria, la seva terra i tot li va tan bé que adopta un gat negre al que anomena Kazimir. Tots dos viuen feliços i es dediquen al que més els agrada: pintar i vagarejar, però un dia s’adonen que necessiten viure noves experiències: al Boris l’ha abandonat la inspiració i ja no sap què més pintar i al seu gat, Kazimir, el pati interior se li ha quedat petit i té necessitat d’explorar territoris més llunyans. Què faran? Si ho voleu saber haureu d’agafar el llibre i descobrir-ho vosaltres mateixos...

Us recomano aquest àlbum que estic segura que us divertirà i us farà passar una estona ben entretinguda. M’ha agradat l’aventura que emprèn el Boris a la recerca de la seva mascota perduda, sembla ben esbojarrada però li tornarà la inspiració, i m’han agradat especialment les il·lustracions que semblen planes però estan plenes de detalls que us sorprendran: fixeu-vos per exemple en les taques del gat Kazimir, us recorden un pintor català que tenia un Mas a la vora del mar i que està molt a prop de Cambrils?


DENEUX, Xavier. Tot a punt. Barcelona: Combel, 2018. BEBETECA I1 COM

Àlbum per a primeres edats en format gran i fulls de cartró, de fàcil neteja, que en proposa un joc lúdic i educatiu. Cada doble pàgina en presenta un número i un forat des del que veiem el punt de la pàgina de sota; en girar la pàgina trobem l’animaló que s’hi amaga. 

M’ha agradat la proposta educativa perquè ens pot ajudar a ensenyar els números i per tant a comptar de forma divertida, fent que els ditets dels infants saltin de rotllana/forat en  rotllana/forat, però encara m’ha agradat més la proposta lúdica perquè és un cant a la imaginació. M’ha sorprès cada vegada que he girat pàgina per descobrir què s’amagava darrera dels punts!

Us el recomano per a passar estones en família jugant sense pantalles ni endolls. Estic segura que nosaltres ensenyarem als infants a comptar però també que ells ens sorprendran endevinat qui s’amaga darrera els punts. Ho provem?

Rosa Ma Fusté


Share/Bookmark